Vrijwilliger aan het woord - Abdel Idikel

Gepubliceerd op: vrijdag 28 juni 2024
"Je moet het met plezier doen, elke dag met een glimlach," zegt Abdel Idikel, die sinds 2013 betrokken is bij onze vereniging.

Als leider en trainer van de jeugdteams zorgt Abdel ervoor dat jonge talenten kunnen groeien en bloeien op het veld. Zijn energie en toewijding maken hem een onmisbare schakel voor de jeugd binnen onze vereniging.

Wie ben je en hoe oud ben je?
Mijn naam is Abdel en ik ben 53 jaren jong.

Hoe ben je terechtgekomen bij s.v. Rijssen?
In 2004 zijn we van Utrecht verhuisd naar het mooie Oosten. Onze dochter Dunya wilde graag voetballen en begon in 2013 bij RV in de jeugd. Toen de leidster (Kika) ermee stopte, nam ik het leiderschap over en sindsdien train en leid ik de jeugdteams.

Waarom ben je vrijwilliger geworden voor de club?
Ja, het is gewoon super leuk, vooral met de kinderen en hun enthousiasme. Je ziet ze groeien, het is gewoon gaaf!

Welke taken/werkzaamheden verricht jij bij ons? (of in welke commissie ben jij werkzaam?)
Ik ben leider en trainer, en dat doe ik elke zaterdag.

Wat vind jij het leukste aan vrijwilliger zijn bij s.v. Rijssen?
Ja, met de kinderen werken en hun enthousiasme, dat vind ik het leukst.

Welke verandering zou jij graag bij de club zien?
Poeh, ja, dat is een goede vraag. Eigenlijk heb ik geen idee, voor mij is het prima zoals het is, haha.

Wat is jouw leukste herinnering bij de club als vrijwilliger?
Samen dingen ondernemen, zoals de activiteiten en de BBQ’s, maar ook de toernooitjes. Eigenlijk alles wat we samendoen. En natuurlijk de kinderen zien opgroeien en een selectie hoger zien gaan, dat is geweldig!

Wat zou je toekomstige vrijwilligers willen zeggen?
Je moet het met plezier doen, elke dag met een glimlach! Althans, zo ben ik.

Bedankt Abdel, voor je inzet en inspirerende woorden!