Vrijwilliger aan het woord - Wouter Beumer

Gepubliceerd op: vrijdag 12 juli 2024
"Je hebt de binding door de hele club heen," zegt Wouter Beumer, die al vanaf zijn 16e actief is als jeugdtrainer en jeugdleider.

Sinds de fusie met RKSV is hij betrokken bij s.v. Rijssen, waar hij nu al vijf jaar de rol van voorzitter vervult.

Wie ben je en hoe oud ben je?

Wouter Beumer, 46 jaar oud.

Hoe ben je terechtgekomen bij s.v. Rijssen?

Via de fusie, als voormalig lid van RKSV. Ik was bij RKSV al jeugdtrainer en jeugdleider vanaf mijn 16e. Ik was dus al lang lid en ben daarom zo meegegaan naar s.v.

Waarom ben je vrijwilliger geworden voor de club?

Misschien heb ik het ook wel een beetje van huis uit meegekregen, maar ik vind zelf normaal dat je als je bij een vereniging zit dat je ook jezelf inzet voor een vereniging. Het is natuurlijk niet voor niets een vereniging. Je krijgt dan ook meer binding met de club en de mensen.

Hoe ben je in het bestuur gekomen?

Ik heb in het verleden bij RKSV al wel in de technische commissie gezeten en ik heb heel lang in het bestuur gezeten van FCT Riessen, de supportersvereniging van Twente. En op het moment dat de fusie ter sprake kwam, toen heb ik gezegd dat het misschien wel handig is dat ik ook instap. Ik kon heel goed met de jongens van RV. Ik kon redelijk de bemiddelaar hiertussen zijn. Zodoende ben ik bij de fusie aangehaakt. Toen de fusie rond was, vroegen ze mij of ik voorzitter wilde worden. Ze zagen mij als een neutraal persoon. Ik ben inmiddels al 5 jaar voorzitter.

Welke taken/werkzaamheden verricht jij bij ons? (of in welke commissie ben jij werkzaam?)

Naast voorzitter ben ik ook jeugdtrainer/leider. Ik doe nog weleens enkele klusjes hier. Ik help ook nog wel eens de TC. De sponsorcommissie doe ik soms ook wat voor, maar dit probeer ik wel een beetje te minderen. We hebben destijds ook de bouw begeleid hier, maar dat scheelde omdat het tijdens corona was. Ik kon ook veel thuis doen.

Wat vind jij het leukste aan vrijwilliger zijn bij s.v. Rijssen?

Je hebt de binding door de hele club heen. Je leert heel veel mensen kennen. Het is met name ook heel leuk om anderen bezig te zien voor de club. Hoe fanatiek mensen zijn met het oppakken van nieuwe dingen. Het is helemaal mooi om te zien wat je hier met elkaar allemaal hebt neergezet. Ik ben er best wel trots op dat we het zo met zijn allen hebben gefixt.

Welke verandering zou jij graag bij de club zien?

Het is alleen jammer dat er vanaf de zijlijn commentaar is. Ik zou graag willen zien dat nieuwe mensen het werk oppakken. Het komt nu vaak op dezelfde mensen neer, dat is jammer. Natuurlijk doen zij het met het hart voor de club, maar het zou ook mooi zijn als hier meer mensen zich gaan inzetten.

Wat is jouw leukste herinnering bij de club als vrijwilliger?

Ik heb een aantal mooie herinneringen. Het feit dat we de fusie rond hadden, was natuurlijk een heel mooi moment. We hebben op de middenstip van RV de aktes ondertekend. Dat ga ik niet snel vergeten. Het was bijzonder om dat op die plek te doen. En uiteraard was de wedstrijd tegen Heracles echt een heel mooi moment. Het was een hele happening.

Wat zou je toekomstige vrijwilligers willen zeggen?
Dat ik dankbaar ben dat toekomstige vrijwilligers zich inzetten voor de club. Je doet het voor de maatschappij, voor de toekomst en voor de jeugd. Natuurlijk is het ook gezellig. Hoe leuk is het om een bijdrage te hebben aan iets wat een succes is.

Bedankt Wouter, voor jouw inzet en inspirerende woorden!