s.v. Rijssen sluit eerste blok van de voorbereiding af met een gelijkspel

Gepubliceerd op: zaterdag 6 juli 2024
Na twee weken trainen sloot s.v. Rijssen vandaag het eerste blok van de voorbereiding op het seizoen 2024-2025 af met een wedstrijd tegen DETO O23. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en zorgden voor leuke pot voetbal met in totaal 4 doelpunten.

Foto: Rick Bruggink keert seizoen 2024/2025 weer terug bij het eerste elftal.

De wedstrijd begon met een vroege voorsprong voor DETO O23. Al in de openingsfase wist DETO te scoren na een voorzet, gevolgd door een scherp schot dat Sven Jansen van s.v. Rijssen kansloos liet. De 0-1 achterstand wakkerde de strijdlust van s.v. Rijssen aan.

Een kwartier later zorgde Pawel Piskorz voor de gelijkmaker met een prachtige kopbal, na een goede voorzet van Frank Averesch. Dit doelpunt bracht nieuwe energie in het team van s.v. Rijssen, dat meerdere 100% kansen wist te creëren. Helaas slaagden ze er niet in om deze kansen te benutten en op voorsprong te komen.

Vlak voor rust sloeg DETO opnieuw toe. Ze wisten wel raad met een geboden kans en zetten de 1-2 op het scorebord, wat voor s.v. Rijssen een teleurstellende ruststand betekende.

De tweede helft was minder enerverend qua kansen, maar leverde toch nog een beslissend moment op. Rene Koezen nam vanuit de tweede lijn een droog schot dat de keeper van DETO verraste en zorgde voor de gelijkmaker: 2-2. Dit doelpunt bleek uiteindelijk ook de eindstand te zijn.

s.v. Rijssen kan terugkijken op een goede eerste fase van de voorbereiding en met vertrouwen uitkijken naar de volgende fase richting het nieuwe seizoen. De mannen van Jeroen Noordegraaf nu een aantal weken genieten van hun welverdiende rust.

Vanaf 13 augustus zullen ze de voorbereiding hervatten om zich verder voor te bereiden op het seizoen 2024-2025.