s.v. Rijssen is voorbereiding op nieuwe seizoen gestart

Gepubliceerd op: zaterdag 24 augustus 2024
Afgelopen week speelde s.v. Rijssen twee oefenwedstrijden, eerst tegen SDOL uit Luttenberg en vervolgens tegen Excelsior'31 2. Hoewel beide duels verloren gingen, lag de focus vooral op het opbouwen van wedstrijdritme en het verder ontwikkelen van de speelwijze richting de start van het nieuwe seizoen.

Afgelopen dinsdag stond de oefenwedstrijd tegen SDOL uit Luttenberg op het programma. Het duel eindigde in een 2-1 nederlaag voor s.v. Rijssen, waarbij de ploeg volop de gelegenheid gaf aan verschillende spelers om minuten te maken. Het was duidelijk dat de formatie uit beter op elkaar ingespeeld was en de formatie uit Rijssen flink onder druk zette. Dit resulteerde in een 0-2 achterstand bij rust voor de mannen uit Rijssen.

In de tweede helft voerde s.v. Rijssen veel wissels door, wat zorgde voor een andere dynamiek. De ploeg begon beter te voetballen en wist vanuit de lange bal enkele goede kansen te creëren. Ook in de duels om de tweede bal was s.v. Rijssen sterker, waardoor ze de wedstrijd meer naar hun hand konden zetten. Het harde werk werd beloond met een benutte strafschop door Pawel, die de eindstand op 2-1 bepaalde. Ondanks de nederlaag toonde s.v. Rijssen veerkracht en liet het zien de wedstrijd met andere middelen te kunnen bestrijden.

Zaterdag volgde de jaarlijkse vriendschappelijke wedstrijd tegen Excelsior’31 2. Al snel kwam Excelsior op voorsprong na een voorzet vanaf de achterlijn die eenvoudig kon worden ingetikt op de vijfmeterlijn. De 0-2 volgde toen oud-s.v. Rijssen-speler Mark Breukink met een droge schuiver het doel trof.

s.v. Rijssen wist hier en daar kansen te creëren, maar was in de laatste fase van de aanval niet scherp genoeg om de wedstrijd echt spannend te maken. Deze gemiste kansen waren momenten waarop ze Excelsior pijn hadden kunnen doen en een ander verloop van de wedstrijd hadden kunnen afdwingen. Na deze gemiste kansen ging het snel en leidde Excelsior na een uur spelen met 0-6.In het laatste halfuur zakte de energie weg bij beide ploegen en kabbelde de wedstrijd richting het einde.

Hoewel de uitslagen van deze oefenduels niet in het voordeel van s.v. Rijssen uitvielen, is het resultaat in deze fase van de voorbereiding niet het belangrijkste. De positieve kant is dat s.v. Rijssen kansen blijft creëren, al ontbreekt het nog aan de afwerking in de eindfase van de aanval. In de komende weken zal hier extra aandacht aan worden besteed, zodat de ploeg klaar is om de tegenstanders pijn te doen wanneer het echte werk begint.

Dinsdag 27 augustus speelt s.v. Rijssen 1 om 20:00 een oefenwedstrijd tegen M.V.V. '29 2 op Sportpark t' Opbroek in Rijssen.