s.v. Rijssen speelt gelijk tegen derdeklasser DES

Gepubliceerd op: zaterdag 31 augustus 2024
Vandaag stond de eerste officiële wedstrijd van het seizoen op het programma voor s.v. Rijssen 1, met een bekerwedstrijd tegen DES in Nijverdal. In een gelijk opgaande wedstrijd beide teams tot kansen, maar ondanks enkele grote kansen voor DES en s.v. Rijssen bleef de stand 0-0.

Foto: Niels Zandvoort speelde met zijn 17 jaar een prima pot in Nijverdal.

In de eerste helft ging het spel gedurende de eerste 20 minuten gelijk op. DES probeerde het vooral via combinatiespel, terwijl s.v. Rijssen zich richtte op snelle tegenaanvallen. Dit leverde al in de eerste vijf minuten een grote kans op voor Mike Jansen. Na een lange ingooi van Wilco Hoevink schoot Jansen helaas iets te wild over het doel van DES.

Naarmate de eerste helft vorderde, kwam DES beter in het spel en drukte steeds meer op de helft van s.v. Rijssen. Dit leidde aanvankelijk tot een doelpunt van Canter Visscher, maar deze werd afgekeurd wegens buitenspel. DES won veel afgeslagen ballen rond de zestien van s.v. Rijssen, waardoor de bezoekers slechts sporadisch eruit kwamen in het restant van de eerste helft.

In de tweede helft draaiden de rollen om. Het spelbeeld bleef echter hetzelfde: DES zette in op combinaties, terwijl s.v. Rijssen gevaarlijk bleef in de omschakeling. Mike Jansen wist René Koezen 1-op-1 met de keeper te zetten, maar Koezen zijn stiftje eindigde net achter het doel van DES. Kort daarna was het René Koezen die Mike Jansen in een kansrijke positie bracht, maar door een ongelukkige aanname kon hij deze kans niet verzilveren.

DES miste in de tweede helft de energie om nog grote kansen te creëren, mede dankzij goed verdedigend werk aan de kant van s.v. Rijssen. De verdedigers hielden 90 minuten lang stand en wisten alle dreiging rondom de zestien te verijdelen.

De wedstrijd eindigde zoals hij begon: 0-0. Terugkijkend is dit een goed resultaat voor de mannen uit Rijssen, al hadden de grote kansen in de tweede helft zomaar voor een overwinning kunnen zorgen.

Volgende week speelt s.v. Rijssen om 14:30 uur tegen SC Enschede op Sportpark 't Opbroek in Rijssen. We hopen op jouw support te kunnen rekenen!