s.v. Rijssen speelt gelijk tegen S.C. Enschede

Gepubliceerd op: zaterdag 7 september 2024
Zaterdag 7 september stond het tweede bekerduel op het programma voor s.v. Rijssen 1. Ditmaals was S.C. Enschede de tegenstander. Het eerste duel verloren zij nipt met 2-3 van Sportlust Vroomshoop. Het beloofde wederom een leuke wedstrijd te worden.

Foto: Jorno Achterkamp die zijn eerste goal scoort

In een spectaculaire wedstrijd tussen Rijssen en S.C. Enschede voerde Rijssen in de eerste helft de boventoon, maar het waren de Enschedeërs die al vroeg op voorsprong kwamen. Het spel bevond zich grotendeels op de helft van S.C. Enschede, maar de bezoekers wisten telkens met gevaarlijke counters eruit te komen. Al in de 6e minuut werd een van die counters beloond: een perfecte steekbal door het centrum zette de linksbuiten van Enschede vrij voor keeper Van Merlevoort. De aanvaller rondde beheerst af, en zo stond het 0-1.

De mannen van Jeroen Noordegraaf herpakten zich echter snel. In de 27e minuut zorgde een knappe solo van Achterkamp voor de gelijkmaker. Hij kapte zich vrij en schoot met links fraai in de verre hoek: 1-1.

Tien minuten voor rust schakelden beide ploegen nog een tandje bij. Eerst kwam S.C. Enschede opnieuw op voorsprong na een goed uitgespeelde aanval die vakkundig werd afgerond: 1-2. Twee minuten later was het echter alweer gelijk. Nevin ter Steege lobde de bal prachtig over de uitkomende doelman heen: 2-2. Lang konden de Rijssense supporters niet van de gelijkmaker genieten, want S.C. Enschede sloeg weer toe. Een aanval over de rechterflank werd strak voorgegeven en eenvoudig binnengetikt door de spits, wat de ruststand op 2-3 bracht.

Na rust gingen beide ploegen verder waar ze gebleven waren. Rijssen had het betere van het spel en al in de 50e minuut kwam de thuisploeg dicht bij een nieuwe gelijkmaker. Koezen loste een hard schot, maar de keeper van S.C. Enschede bracht knap redding. Kort daarna volgde een nieuwe aanval waarbij Jansen in het strafschopgebied werd neergelegd. De scheidsrechter wees zonder twijfel naar de stip. Koezen bleef koel en schoot de strafschop feilloos binnen: 3-3.

In het laatste half uur creëerde Rijssen nog een aantal goede mogelijkheden, maar een beslissende treffer bleef uit. Beide ploegen moesten genoegen nemen met een punt na een zinderende wedstrijd vol kansen.

Voor s.v. Rijssen voelt dit toch als een kleine domper. Het had het betere van het spel, maar moest ook driemaal terugkomen van een achterstand. Het positieve is dat de ploeg telkens de rug wist te rechten. Aankomende zaterdag staat het laatste bekerduel op het programma. Dit duel zal worden afgewerkt op Sportpark het Opbroek om half 3. Wees welkom!