Opnieuw een doelpuntrijke middag in het laatste bekerduel tegen Sportlust Vroomshoop

Gepubliceerd op: zaterdag 14 september 2024
De afgelopen weken werd het publiek herhaaldelijk getrakteerd op spannende wedstrijden met veel doelpunten, en ook vandaag was geen uitzondering. Helaas trok Rijssen dit keer aan het kortste eind, toen vlak voor het eindsignaal de 2-3 viel.

Foto: Aaron Letsion laat met zijn felheid een goede indruk achter bij s.v. Rijssen.

De eerste helft was tekenend voor het spelbeeld dat s.v. Rijssen de afgelopen wedstrijden heeft laten zien. De tegenstander, Vroomshoop, had het meeste balbezit, terwijl s.v. Rijssen vooral bezig was met het zoeken naar momenten om de bal te veroveren. Hoewel de defensie stevig stond en grote kansen uitbleven voor Vroomshoop, wist Rijssen zelf ook nauwelijks gevaar te stichten richting het doel van Sportlust. Hier en daar waren er kleine speldenprikjes van de thuisploeg, maar Vroomshoop voerde de boventoon en was geduldig op zoek naar een doorbraak in de Rijssense verdediging.

Die doorbraak kwam uiteindelijk in de 41e minuut. Uit een indraaiende corner wist Vroomshoop de bal binnen te koppen. Ondanks dat Gerrit Brunnekreef de paal goed afdekte, ging de bal door zijn benen ongelukkig in het net: 0-1.

In de tweede helft gooide s.v. Rijssen de schroom van zich af en zette het Vroomshoop flink onder druk. Het spel verplaatste zich meer naar de helft van de tegenstander en dit leverde direct een aantal grotere kansen op. Uit een van deze kansen viel de gelijkmaker in de 64e minuut. Jorno Achterkamp was alert bij een corner en tikte de bal binnen: 1-1.

Rijssen rook bloed en bleef doordrukken. In de 81e minuut werden ze beloond voor hun harde werk. Een aanval die begon bij keeper Patrick Loohuis ging via Mike Jansen naar Rene Koezen, die overtuigend afrondde: 2-1 voor de blauw-zwarten.

Helaas wist Rijssen de voorsprong niet vast te houden in de slotfase. Vroomshoop kwam eerst in de 86e minuut terug met een schitterende vrije trap en in de laatste seconden van de wedstrijd werd hun spits vrij voor keeper Loohuis gezet, die de winnende treffer binnenschoot: 2-3.

Ondanks het teleurstellende resultaat kan s.v. Rijssen terugkijken op een sterke tweede helft, een positief punt dat de laatste wedstrijden steeds vaker naar voren komt. Het is een terugkerend patroon: na de rust speelt het team aanzienlijk beter en laat het zien waartoe het in staat is.

Het team heeft laten zien dat het in staat is om goed voetbal te spelen en iedere tegenstander lastig kan maken. De uitdaging ligt nu in het brengen van deze energie en focus over de volle 90 minuten. Als het team dat voor elkaar krijgt, kunnen de resultaten snel verbeteren.

Volgende week begint de competitie met een mooie gemeentelijke derby tegen Blauw Wit '66 uit Holten. De aftrap is om 15:00 uur op sportpark 't Vletgoor. Iedereen is van harte welkom!