S.V. Rijssen verliest seizoenopener van buurman Blauw Wit’66

Gepubliceerd op: zaterdag 21 september 2024
S.V. Rijssen heeft de competitie opener verloren van buurman Blauw Wit’66. Na 90 minuten stond er een 2-0 eindstand op het scorebord.

Foto: Mitchell Brugts (Mitchell viel een kwartier tijd in en gaf de nodige energie op zoek naar de aansluitingstreffer)

De beginfase verliep moeizaam voor de mannen uit Rijssen. Blauw Wit’66 had het tactisch goed voor elkaar, waardoor s.v. Rijssen moeite had zich aan te passen. Na ongeveer 20 minuten stond de formatie beter, wat voor meer rust zorgde. Toch waren het de Holtenaren die in de eerste helft de bovenliggende partij waren. S.V. Rijssen slaagde er niet in om druk momenten om te zetten in balbezit, waardoor Blauw Wit het spel makkelijk kon verplaatsen van de ene naar de andere kant. Dit resulteerde in de 26e minuut in een grote kans voor Blauw Wit, maar gelukkig wist Patrick Loohuis deze te keren ten koste van een corner.

Het balbezit bleef in handen van Blauw Wit en s.v. Rijssen moest alles op alles zetten om de ruimtes dicht te lopen en te hopen op een counter, wat helaas in de eerste helft niet lukte. Een diepe bal vanuit de verdediging van Blauw Wit werd perfect afgeleverd op het hoofd van een diepgaande middenvelder, die raak kopte: 1-0. Zes minuten later verdubbelde Blauw Wit de voorsprong, na een individuele actie aan de rechterkant, gevolgd door een teruglegger die simpel werd binnengetikt: 2-0.

In de tweede helft toonde s.v. Rijssen meer veerkracht en het team was vastberaden op zoek naar de aansluitingstreffer. De wissels brachten nieuwe energie, en s.v. Rijssen wist steeds vaker op de helft van de tegenstander te komen en daar ook druk te houden. Dit resulteerde in enkele goede kansen, zoals een schot van Mike Jansen na een knappe soloactie, die helaas recht op de keeper was, en een harde poging van Jorno Achterkamp, die een afgeslagen bal op doel schoot. De keeper van Blauw Wit hield echter zijn doel schoon.

Blauw Wit kreeg nog een grote kans om de voorsprong uit te breiden, maar hun aanvaller miste oog in oog met een leeg doel  en schoot de bal naast.

Ondanks het feit dat s.v. Rijssen ook vandaag liet zien dat het de wedstrijd kan kantelen, kwam het uiteindelijk tekort tegen een sterker Blauw Wit’66. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Eilermark op het programma op Sportpark Het Opbroek. Wees welkom!