S.v. Rijssen en HSC’21 houden elkaar in evenwicht: 0-0 na spannende strijd

Gepubliceerd op: zaterdag 5 oktober 2024
Op 5 oktober stond s.v. Rijssen tegenover HSC’21. Na het laatste fluitsignaal stond dezelfde score op het bord als bij het begin van de wedstrijd: 0-0. De vraag die na afloop bleef hangen was echter: hebben de Rijssenaren nu een punt gewonnen, of juist twee punten verloren?

Foto: Gerrit Brunnekreef stond vandaag tegenover zijn broertje Gerben. Een mooi familie-duel!

Op een zonnig sportpark Groot Scholtenhagen klonk om 15:15 uur het eerste fluitsignaal van scheidsrechter van Klooster. Hij leidde de wedstrijd uitstekend en hield het duel goed onder controle.

s.v. Rijssen begon scherp en liet direct van zich horen met een schot op doel van Wilco Hoevink, al was het nog niet gevaarlijk. HSC Haaksbergen reageerde al snel en kreeg in de 10e minuut de grootste kans van de wedstrijd. Na een knappe steekpass door het centrum stond hun aanvaller plotseling oog in oog met keeper Loohuis. De doelman bleef echter kalm en wist zijn doel schoon te houden.

Wat volgde was een gelijkopgaande strijd waarbij HSC vooral via hun linkerkant probeerde door te komen. Rechtsback Jorno Achterkamp liet echter zien waarom hij op die positie stond en won vrijwel elk duel van zijn directe tegenstander. Hierdoor ontstonden er veel gevechten op het middenveld, waarbij HSC in eerste instantie de overhand had en s.v. Rijssen terug wist te dringen op eigen helft.

Na een half uur spelen herpakte s.v. Rijssen zich en wonnen zij steeds vaker de belangrijke duels. Dit leidde tot meer druk richting het vijandelijke strafschopgebied. Een van deze aanvallen resulteerde vlak voor rust in een goede kans voor Frank Averesch, maar zijn schot ging recht op de keeper af.

De tweede helft begon zoals de eerste was geëindigd, met veel duels op het middenveld. Door het goede verdedigende werk van s.v. Rijssen kon HSC nauwelijks grote kansen creëren. Trainer Jeroen Noordegraaf besloot in de rust Gerwin Hendriksen in te brengen voor Nevin ter Steege. In de 60e minuut werden ook Mathay Kahraman en Mitchell Brugts ingebracht voor Mike Jansen en Pawel Piskorz. Deze wissels zorgden voor een frisse impuls, en s.v. Rijssen wist nu gevaarlijk te worden via snelle counters.

Naarmate de wedstrijd vorderde, kregen de Rijssenaren steeds meer controle. In de laatste tien minuten kreeg de ploeg een aantal goede kansen. Keeper Rutger Tenhagen van HSC moest enkele keren ingrijpen om zijn ploeg op de been te houden. Vooral na een aantal corners en terugvallende ballen buiten de zestien, wisten de Rijssenaren enkele keer gevaarlijk uit te halen. Toch misten de schoten net de precisie om de doelman echt in verlegenheid te brengen.

Het harde werken van s.v. Rijssen werd niet beloond met een doelpunt, maar de ploeg liet wel zien dat het organisatorisch goed stond en het HSC flink lastig kon maken. Volgende week staat het duel tegen FC RDC 1 op het programma. Om half 3 zal er op Sportpark het Opbroek worden afgetrapt, wees welkom!