Een gelijkspel voor s.v. Rijssen na gemiste kansen tegen RDC

Gepubliceerd op: zondag 13 oktober 2024
s.v. Rijssen speelde een spannende wedstrijd tegen RDC waarin beide teams elkaar flink uitdagen. Hoewel Rijssen in de eerste helft de leiding nam en in de tweede helft grote kansen creëerde, moest het genoegen nemen met een gelijkspel.

Foto: Bram Meulman stond voor het eerst in de basis en liet zien moeiteloos mee te kunnen draaien.

Om half drie werd er afgetrapt en ontstond er een wedstrijd waarin beide ploegen aan elkaar gewaagd waren. In het eerste kwartier was het voor beide teams zoeken naar controle. s.v. Rijssen wist hier beter op te reageren en maakte het RDC voetballend lastig, waardoor ze grip kregen op het middenveld. Het eerste schot kwam van de Deventernaren, maar deze werd eenvoudig gepakt door doelman Loohuis.

Amper tien minuten later profiteerde s.v. Rijssen van een verkeerde inspeelpass en voerde een snelle counter uit, met Pawel Piskorz als eindstation. Bram Meulman hield het overzicht en legde de bal perfect klaar, waarna Piskorz koel afrondde door de bal langs de keeper te schuiven. Na de goal was RDC even van slag en s.v. Rijssen rook bloed, maar slaagde er helaas niet in om nogmaals te scoren. Dit lukte RDC wel vlak voor rust. Een indraaiende vrije trap kon vogelvrij worden ingekopt. Deze stond zo vrij dat het leek op buitenspel, en daar werd ook voor gevlagd. De scheidsrechter was het hier echter niet mee eens en keurde de goal goed. Extra zuur voor s.v. Rijssen, aangezien RDC tot dat moment nauwelijks grote kansen had gecreëerd.

Na rust was het voor de mannen van Jeroen Noordegraaf opnieuw even zoeken naar het juiste ritme. Er ontstonden wat kansen en corners voor RDC, maar die bleken uiteindelijk ongevaarlijk. In het laatste half uur was het s.v. Rijssen dat de boventoon voerde en grote kansen creëerde.

Na een uur spelen kwam het eerste waarschuwingsschot: een ingooi van Hoevink belandde voor de voeten van Brugts, die op zeven meter van het doel afwerkte, maar helaas niet genoeg kracht had om de keeper te passeren.

Zoals gezegd was dit het eerste waarschuwingsschot, want vijf minuten voor tijd creëerden de Rijssenaren twee gigantische kansen. Eerst was het Hendrikse die vlak voor het doel de bal voor zijn voeten kreeg, na goed combinatiespel en rustig uitgespeelde aanval. Met de bal op zijn sterke linkerbeen schoot hij echter net naast.

De laatste kans kwam toen Rijssen binnen het zestienmetergebied opnieuw op doel schoot, waarbij de keeper de bal op de doellijn moest lossen. In de rebound probeerde Zandvoort in een uiterste poging de bal binnen te punteren, maar hij kwam net een teenlengte tekort om de bal de juiste richting en snelheid mee te geven.

Na het laatste fluitsignaal kunnen we concluderen dat er vandaag zeker drie punten in hadden gezeten. Het team kan terugkijken op een sterke wedstrijd, waarin het als collectief bijna de drie punten binnensleepte. Als het team op deze manier blijft spelen, kunnen ze erop vertrouwen dat de drie punten vanzelf zullen komen!