Sterke tweede helft bezorgt s.v. Rijssen 1-4 zege op HVV Hengelo!

Gepubliceerd op: zondag 20 oktober 2024
s.v. Rijssen begon de wedstrijd moeizaam, maar herpakte zich in de tweede helft met doelpunten van Niels, Pawel, en tweemaal Mike, waardoor ze met een overtuigende 1-4 overwinning tegen HVV Hengelo de drie punten veiligstelden.

Foto: Niels Zandvoort

s.v. Rijssen begint niet sterk aan de wedstrijd, wat resulteert in een grote kans voor de thuisploeg. Al in de 4e minuut wordt de spits diep gestuurd en gaat één-op-één met Allister, die de bal knap uit zijn doel weet te houden.

s.v. Rijssen heeft het zwaar in de eerste 20 minuten, en opnieuw komt de thuisploeg gevaarlijk door. Rick moet aan de noodrem trekken en haalt de spits vakkundig neer. De vrije trap wordt hard, maar net naast geschoten.

Pas in de 30e minuut komt s.v. Rijssen voor het eerst echt gevaarlijk in de aanval. Een mooie steekbal van Aaron op Wilco zet hem één-op-één met de keeper. Wilco schiet hard op de onderkant van de lat, maar de bal stuitert helaas weer het veld in.

Niet veel later is s.v. Rijssen weer in de aanval. Via Jorno komt de bal bij Pawel, die de bal goed vasthoudt en met een hakje Wilco weet te bereiken. Wilco plaatst de bal echter niet ver genoeg in de korte hoek, waardoor de keeper met zijn voeten redding kan brengen.

Ruststand: 0-0.

In de rust wordt er gewisseld bij s.v. Rijssen. Aaron blijft in de kleedkamer achter en Mike komt het veld in.

In de tweede helft neemt s.v. Rijssen het initiatief. In de 50e minuut komt dan eindelijk de bevrijdende goal. Niels kan ongehinderd doorlopen tot aan de rand van het zestienmetergebied en schiet de bal strak in de linkerhoek: 0-1!

In de 55e minuut breekt s.v. Rijssen opnieuw door. René loopt vrij door en legt de bal perfect klaar voor Pawel, die eenvoudig binnenschuift: 0-2!

s.v. Rijssen blijft sterk spelen en in de 62e minuut is het Mike die de bal binnenprikt: 0-3! René zet goed druk op het middenveld en speelt Mitchell aan, die de bal perfect voorgeeft. Mike loopt goed in en scoort.

In de 65e minuut komt Hengelo terug tot 1-3. Na een goede steekbal weet de spits de bal achter Allister te leggen.

Er is geen reden tot paniek bij s.v. Rijssen, want nog geen twee minuten later scoort Mike opnieuw. Jorno ziet Mike vertrekken en geeft een mooie dieptepass, waarna Mike de bal over de uitgekomen keeper stift: 1-4.

In de 92e minuut duikt invaller Yorben onverwachts op in het strafschopgebied van Hengelo en schiet de bal hard richting het doel, maar een verdediger weet te blokken.

De scheidsrechter fluit af en s.v. Rijssen neemt de drie punten mee naar huis! Een sterke tweede helft waarin ook de invallers zich weer lieten zien!