JO10-1 kampioen!

Gepubliceerd op: maandag 21 oktober 2024
Afgelopen zaterdag is het gelukt, de toppers van s.v. Rijssen JO10-1 hebben hun geweldige seizoen bekroond met het kampioenschap van het eerste kwart van het seizoen 2024-2025!

Aan het begin van het seizoen was het puzzelen voor de technische staf die bestaat uit Mees de Bruin, Abdellah Idikel en Harmen ter Harmsel. Er waren veel nieuwe gezichten en het team had nog niet met elkaar samen gespeeld. Al snel werd het duidelijk dat de groep bestond uit spelers die passie voor het spel hebben en dit goed kunnen combineren met plezier.

Aan het begin van de competitie ben je dan ook benieuwd waar je als team staat, maar de eerste wedstrijd verliep vlekkeloos en er werd dan ook een ruime overwinning geboekt. Wat vooral bijstaat van de eerste wedstrijd is dat er goed werd samengespeeld en dat er veel potentie in dit team zit. In de trainingen werd ook duidelijk dat het team hecht was, maar de spelers ook hard trainden om steeds beter te worden. Als je dan nu terug kijkt naar het eerste gedeelte van het seizoen, dan zie je dat elke speler zich goed ontwikkeld heeft en dat ze allemaal op hun niveau uitdagingen hebben en dat ze die goed oppakken.

Maar nu terug naar zaterdag. In de kleedkamer werd al snel duidelijk dat er een aantal spelers slecht hadden geslapen. De spanning was aanwezig en dit hoort ook bij zo’n kampioenswedstrijd. De spanning werd ook nog hoger toen bekend was dat de tegenstander ook een goed seizoen had gedraaid en nog maar 1 keer had verloren. Er moest dus wel gewonnen worden.

Vanaf het moment dat de spelers de warming-up starten werd al duidelijk dat ze er voor zouden gaan vandaag. Dat was ook gelijk te merken want door een paar prachtige aanvallen kwamen we al snel op een 4-0 voorsprong. Je zag wel de spanning bij de spelers, maar ja dat is ook logisch met zo’n wedstrijd en de hoeveelheid toeschouwers. Toen we dachten dat het allemaal wel goed zou komen werden we toch nog verrast door de tegenstander. Ze kwamen snel terug op 4-2 en dat was wel het kantelpunt in de wedstrijd. Je zag de koppies omhoog gaan en iedereen had door dat dit het moment was om te laten zien wat ze kunnen. Dit lieten ze zich niet afpakken en binnen een paar minuten werd er een paar maal gescoord en werd het zo 6-2. De buit was binnen en er werd nog ff aan het doelsaldo gewerkt en aan het zelfvertrouwen (uitslag 12-2). Iedereen werd de kans geboden om nog even te scoren en dit geeft ook weer hoe het seizoen was. Iedereen heeft zijn doelpuntje meegepakt (met uitzondering van de keeper, maar die heeft ook vaak genoeg gescoord met schitterende reddingen) en dat zegt genoeg over het team gevoel. Uiteindelijk floot scheidsrechter Dinant Braamhaar af en kon het kampioenschap gevierd worden met al het aanwezige publiek!

Na de tijd werd het kampioenschap gevierd met het uitreiken van medailles op het veld en kon het feest doorgezet worden in de kantine met wat drinken en te eten voor de spelers.

Het eerste succes is binnen voor dit mooie team en ze gaan nu een niveau hoger spelen. Daar liggen nieuwe uitdagingen en kansen en die worden weer met 2 handen aangepakt.

Namens de begeleiding van JO10-1 willen wij de scheidsrechter Dinant Braamhaar nog bedanken voor het goed aanvoelen en fluiten van de kampioenswedstrijd. Ook het bestuur van s.v. Rijssen en de mensen uit de kantine die ervoor gezorgd hebben dat dit kampioenschap zo gevierd kon worden.

Sportieve groet JO10-1 en de begeleiding!