JO12-1 kampioen!

Gepubliceerd op: maandag 21 oktober 2024

Afgelopen zaterdag stond voor de JO12-1 van s.v. Rijssen de laatste wedstrijd van fase 1 op het programma. Om 11.45 uur uit tegen Sportclub Markelo. Aangezien we tot nu toe alles hadden gewonnen, gingen we vol voor het kampioenschap. Alleen Sportclub Rijssen kon ons op doelsaldo nog passeren. Maar dan moesten wij verliezen en Sportclub Rijssen met 21-0 winnen. Voor onze wedstrijd begon, bleek echter dat zij gelijk hadden gespeeld met 1-1.

Het kampioenschap was daarmee al een feit. Toch hebben onze jongens laten zien dat zij de terechte kampioen zijn. We zetten vanaf het begin volop druk en Markelo kwam nauwelijks van hun eigen goal af. Binnen een kwartier stond het al 0-4. Maar dat was nog niet genoeg, want de jongens bleven doorgaan. Met rust stond het 0-9, en dankzij prachtig samenspel en mooie aanvallen eindigde de wedstrijd in een overtuigende 0-15 overwinning.

Een geweldige prestatie voor trainers Tonny Meulenkolk en Rutger Hakvoort, en leider Jan Nijkamp! Bij terugkomst bij s.v. Rijssen werden de medailles uitgereikt en werd er een feestje gevierd.

Klasse gedaan, jongens en meisjes, en veel succes in de 3e klasse!