JO19-1 kampioen!

Gepubliceerd op: maandag 21 oktober 2024
Ons hoogste jeugdteam van s.v. Rijssen, de JO19-1, is afgelopen zaterdag kampioen geworden in de 3e klasse. Ze moesten in eigen huis optreden tegen een geduchte tegenstander uit Almelo, La Premiere JO19-1. Zij konden net als onze formatie de titel veilig stellen, dus er stond heel wat op het spel voor beide teams.

De wedstrijd verliep redelijk goed. De spanning was af en toe voelbaar, zeker langs de zijlijn, waar vele toeschouwers aanwezig waren.

s.v. Rijssen opende de score middels een strafschop die benut werd door David, maar even later werd de stand alweer gelijk, ook door een strafschop. Zo gingen beide teams de kleedkamer in met een 1-1 gelijke stand.

Direct na de rust zette s.v. Rijssen vol de aanval in, en opnieuw was het David die vanaf de 11 meter een penalty raak binnen schoot en zo de stand op 2-1 zette.

Na een fout in de verdediging werd de stand weer gelijk getrokken door La Premiere en stond de 2-2 op het scorebord. Zoals gezegd was de spanning zeer aanwezig op het veld, waardoor ook de tegenstander in de fout ging. Ditmaal kon Simon optimaal profiteren en tikte zo de voorsprong voor s.v. Rijssen binnen: 3-2!

La Première zette vol druk naar voren om de gelijkmaker te forceren, waardoor er veel ruimte ontstond voor onze voorhoede. Het was opnieuw David die het slotakkoord bepaalde voor ons en tekende voor de 4-2!

Dit was tevens de eindstand, en zo kon de ploeg van trainer Lou Kara het kampioenschap vieren. Hij is zeer te spreken over de inzet en passie die de spelers de laatste weken hebben laten zien.

Klasse mannen en succes in de 2e klasse!